“Perfecte logistieke oplossing voor projectinrichting hotel”

Op het terrein van Rotterdam The Hague Airport, tussen airside en landside, staat het Worldhotel Wings. Het Worldhotel Wings biedt 142 kamers, suites, studio’s en appartementen. Het hotel is in slechts veertien maanden gerealiseerd, wat maakt dat er de nodige hectiek heft plaatsgevonden in de bouwfase. Jorlan van Alphen was in dit project verantwoordelijk voor de vloeren in het hotel. Zowel voor de dekvloeren in het casco gebouw, als voor de uiteindelijke vloerbedekking in het gehele hotel.

 

Brugmans Vloeren en Total Project Service bieden samen als één van de weinigen in Nederland een totaalpakket, namelijk dekvloeren én de eindafwerking van de vloeren. Voor de definitieve vloerbedekking ontstond er een logistiek probleem bij Worldhotel Wings. Van Alphen: “Er was wel een specifieke logistiek op het pand, een hotel heeft tenslotte elke dag een enorme logistieke operatie, dus meestal zijn er dan wel voldoende mogelijkheden voor ons.” In dit project had de opdrachtgever echter besloten dat de onderaannemers geen gebruik mochten maken van de logistieke routing, bijvoorbeeld de liften, om de kans op schades te beperken. Van Alphen: “dit veroorzaakte voor ons een heel specifiek probleem. Bij de eerste bouwlagen viel dat nog mee, omdat er binnendoor nog genoeg ruimte was om te takelen. Voor de derde, vierde en vijfde etage werd het echter een stuk lastiger om alle rollen tapijt, honderden kilo’s, boven te krijgen”.

 

“Uit andere grote trajecten hebben wij kennis genomen van Djinny, die in dat soort grootschalige trajecten optreedt als logistiek specialist door de hele logistieke operatie in de afbouwfase te organiseren”. Dat is ook waar van Alphen de meerwaarde van Djinny in ziet: “Dagelijks vindt er veel in-en uit transport plaats in de afbouwfase van een gebouw. Er kunnen dan mogelijke besparingen plaatsvinden, wanneer de logistieke operatie niet bij elke onderaannemer zelf ligt, maar bij één partij is belegd.”

 

In het project Worldhotel Wings had Djinny vooral een rol voor Total Project Service, omdat zij met een specifiek probleem kampte. Van Alphen: “Het beddenhuis was heel moeilijk te bereiken voor ons, dat in combinatie met een hele korte bouwtijd en een stuk risicoafdekking maakte dat wij Djinny hebben ingeschakeld. Het voordeel van deze samenwerking was dat de organisatie van de logistieke operatie helemaal uit handen was, wat ons een tijdsbesparing heeft opgeleverd”. Djinny had binnen een uitgebreide takellocatie gemaakt en buiten werd met een kraan gewerkt. Van Alphen: “Gelukkig was het mooi weer, waardoor wij buiten de banen konden snijden. Binnen in het hotel was hier namelijk geen plek voor. Djinny heeft dus de kant en klare banen naar de etages vervoerd. Een andere optie was dat we de banen al zouden snijden op de hub van Djinny, zodat zij het vanaf daar hadden kunnen vervoeren”. Van Alphen is zeer tevreden over de samenwerking met Djinny en ziet in de toekomst een steeds uitgebreidere rol voor Djinny. Van Alphen: “ik denk dat Djinny in de toekomst totale logistieke processen in de bouw kan overnemen”.